Pytania i odpowiedzi

FAQ

Tak, 30 godzin zajęć pozalekcyjnych z robotyki i programowania można podzielić na dwóch nauczycieli przeszkolonych w projekcie RaP STEAM.

Całość szkolenia dla nauczycieli trwa 110h i jest podzielona na trzy ścieżki:

  • I ścieżka: Programowanie w 2 językach: Scratch i Python – stacjonarnie, zagwarantowane wyżywienie i nocleg, 2 zjazdy (na 3 dni), w tym: 40h szkolenia (4h online). Planowany termin: wrzesień 2024 – 2025.
  • II ścieżka: Budowa i programowanie robotów edukacyjnych – stacjonarnie, zagwarantowane wyżywienie i nocleg, 2 zjazdy (na 3 dni), 50h szkolenia (10h online). Planowany termin: wrzesień 2025- czerwiec 2026.
  • III ścieżka: Metodyczno-dydaktyczna – on-line (synchronicznie i asynchronicznie) 20h szkolenia.  Planowany termin: III- IV kwartał 2026.

Instruktarz dla kadry zarządzającej szkół:

  • Stacjonarnie, 14h szkolenia (2 dni). Planowany termin:  III-IV kwartał 2024.

Tak, można wymienić w formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM pracownika, który będzie docelowo zatrudniony w szkole jako nauczyciel (tab. VI).

W ramach projektu RaP STEAM nie planuje się dofinansowywania kosztów wyjazdu uczniów na zewnętrzne konkursy robotyczne, jeśli te konkursy nie będą działaniem w projekcie RaP STEAM.

Tak, w ramach projektu RaP STEAM planuje się finansowanie/refundowanie wynagrodzeń nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia pozalekcyjne z zakresu robotyki edukacyjnej i programowania dla uczniów.  Nauczycielom za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć będzie przysługiwać wynagrodzenie jak za godziny ponadwymiarowe w szkole.

Nauczanie w klasach łączonych oznacza prowadzenie na jednej godzinie lekcyjnej zajęć edukacyjnych z danego przedmiotu wspólnie dla dwóch lub więcej klas uczniowskich jednocześnie, np. godzina zajęć informatyki wspólna dla uczniów klasy VII i VIII.
W formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM należy podać liczbę takich klas w szkole tylko dla przedmiotu informatyka, jeśli występowały w danej szkole podstawowej na dzień 1 maja 2023 r.

W formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM należy podawać dane w odniesieniu tylko do nauczycieli szkoły podstawowej (nr RSPO szkoły podstawowej).

Łączna liczba godzin szkolenia dla jednej grupy szkoleniowej nauczycieli w ramach projektu RaP STEAM to ok. 90 – 120 godzin, z czego część zajęć przeprowadzona zostanie w formie szkolenia e-learningowego.

Szkolenie składa się z 3 ścieżek, w tym:

  • ścieżka programistyczna – kurs z programowania w języku wizualnym Sctrach oraz w języku tekstowym Phyton – ok. 40 godz.,
  • ścieżka robotyczna, tj. kurs z budowy i programowania robotów edukacyjnych – ok. 50 godz.,
  • ścieżka metodyczno – dydaktyczna – ok. 30 godz.

Wstępnie planuje się realizację szkoleń dla nauczycieli w trybie weekendowym. Jeżeli warunki organizacyjne (w tym zgody uczestników szkolenia) na to pozwolą, szkolenia mogą być realizowane w dni poza weekendem.

Szkoła otrzyma w ramach projektu  wyposażenie do szkolnych pracowni w postaci zestawów robotów edukacyjnych i laptopów, wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem technicznym oraz oprogramowaniem w formie wsparcia rzeczowego.

Tak, udział uczniów w zajęciach pozalekcyjnych z zakresu robotyki i programowania robotów edukacyjnych w szkole w ramach projektu RaP STEAM będzie nieodpłatny dla uczestników tych zajęć.

Powiatowe spotkania konsultacyjne są skierowane do organów prowadzących szkoły podstawowe z terenu województwa podkarpackiego i dyrektorów tych szkół. Nie obowiązuje tu system zgłoszeń.

Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w spotkaniach, w terminach wskazanych w informacji, która dostępna jest pod linkiem: https://www.pcen.pl/aktualnosci-pcen/aktualnosci-rzeszow/item/1789-powiatowe-spotkania-konsultacyjne-dla-dyrektorow.html

Szkoła otrzyma w ramach projektu wyposażenie do szkolnych pracowni w postaci zestawów robotów edukacyjnych i laptopów, wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem technicznym oraz oprogramowaniem w formie wsparcia rzeczowego. 

Decyzję w sprawie rodzaju wyposażenia do szkolnych pracowni podejmie Lider projektu, biorąc pod uwagę: wyniki wstępnej rekrutacji szkół, uwarunkowania projektu RaP STEAM i dalej – zapisy wniosku o dofinansowanie projektu współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wpływ na konkretny rodzaj dostarczonego sprzętu będą mieć także dostawcy, którzy podejmą się uczestniczyć w postępowaniu przetargowym zgodnym z prawem zamówień publicznych w którym sprzęt opisany zostanie w odniesieniu m. in. do jego parametrów użytkowo-funkcjonalnych.

Szkoła otrzyma w ramach projektu wyposażenie do szkolnych pracowni w postaci zestawów robotów edukacyjnych i laptopów, wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem technicznym oraz oprogramowaniem w formie wsparcia rzeczowego. 

Decyzję w sprawie rodzaju wyposażenia do szkolnych pracowni podejmie Lider projektu, biorąc pod uwagę: wyniki wstępnej rekrutacji szkół, uwarunkowania projektu RaP STEAM i dalej – zapisy wniosku o dofinansowanie projektu współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wpływ na konkretny rodzaj dostarczonego sprzętu będą mieć także dostawcy, którzy podejmą się uczestniczyć w postępowaniu przetargowym zgodnym z prawem zamówień publicznych w którym sprzęt opisany zostanie w odniesieniu m. in. do jego parametrów użytkowo-funkcjonalnych.

Proszę wpisać aktualne dane dyrektora szkoły, na moment zapisywania i wysyłania formularza zgłoszeniowego w RSIO.

W pierwszej fazie realizacji projektu Wnioskodawca nie przewiduje udzielenia wsparcia w postaci szkoleń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Jednak rozumiejąc komplementarność wzmocnienia szkół z zakresu programowania i robotyki edukacyjnej, będzie się starał objąć wsparciem również nauczycieli prowadzących kształcenie w klasach od 1-3.

W Tab. 6 pkt. 6 brzmi: „Łączna liczba klas łączonych w szkole z przedmiotu informatyka”. 

Klasy łączone to taka organizacja nauczania w szkole polegająca na prowadzeniu przez nauczyciela w tym samym czasie lekcji z danego przedmiotu z dwoma rocznikami uczniów w jednej sali lub w innym miejscu.

Nauczanie w klasach łączonych oznacza prowadzenie na jednej godzinie lekcyjnej zajęć edukacyjnych z danego przedmiotu wspólnie dla dwóch lub więcej klas uczniowskich jednocześnie, np. godzina zajęć informatyki wspólna dla uczniów klasy VII i VIII.

W formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM należy podać liczbę takich klas w szkole tylko dla przedmiotu informatyka, jeśli występowały w danej szkole podstawowej na dzień 1 maja 2023 r.

Formularz zgłoszeniowy składa szkoła podstawowa – nr RSPO szkoły podstawowej i wszystkie dane podane w formularzu powinny dotyczyć szkoły podstawowej. 

W formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM należy podawać dane szkoły podstawowej (w szczególności dane dotyczące nauczycieli winny się odnosić tylko do nauczycieli szkoły podstawowej).

Klasy łączone to taka organizacja nauczania w szkole polegająca na prowadzeniu przez nauczyciela w tym samym czasie lekcji z danego przedmiotu z dwoma rocznikami uczniów w jednej sali lub w innym miejscu.

Nauczanie w klasach łączonych oznacza prowadzenie na jednej godzinie lekcyjnej zajęć edukacyjnych z danego przedmiotu wspólnie dla dwóch lub więcej klas uczniowskich jednocześnie, np. godzina zajęć informatyki wspólna dla uczniów klasy VII i VIII.

W formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM należy podać liczbę takich klas w szkole tylko dla przedmiotu informatyka, jeśli występowały w danej szkole podstawowej na dzień 1 maja 2023 r.

Udział uczniów w zajęciach pozalekcyjnych z zakresu robotyki i programowania robotów edukacyjnych w szkole w ramach projektu RaP STEAM będzie nieodpłatny dla uczestników tych zajęć.

Natomiast nauczycielom, za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć będzie przysługiwać wynagrodzenie, jak za godziny ponadwymiarowe.

Nauczyciele nie uczący w szkole przedmiotu „informatyka”, których dyrektor szkoły  oddeleguje do odbycia (w ramach projektu RaP STEAM) szkolenia z zakresu robotyki edukacyjnej z elementami programowania i którzy ukończą to szkolenie będą mogli realizować zajęcia pozalekcyjne dla uczniów w ramach projektu.

W ramach projektu RaP STEAM planuje się finansowanie (refundowanie organowi prowadzącemu szkołę) wynagrodzeń nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia pozalekcyjne z zakresu robotyki edukacyjnej z elementami programowania dla uczniów. Nauczycielom za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć będzie przysługiwać wynagrodzenie, jak za godziny ponadwymiarowe.

Nie, w procesie rekrutacji szkół do projektu RaP STEAM nie będzie brana kolejność zgłoszeń.

Nauczyciele nie uczący w szkole przedmiotu „informatyka”, będą mogli wziąć udział w szkoleniu z zakresu robotyki edukacyjnej z elementami programowania, jeśli dyrektor szkoły planuje ich oddelegować do realizacji zajęć pozalekcyjnych dla uczniów w ramach projektu RaP STEAM.

Wstępnie, w projekcie nie określamy ilu maksymalnie nauczycieli nie uczących przedmiotu “informatyka”, dyrektor szkoły może skierować na ww. szkolenia w RaP STEAM.

Szkoła nie ponosi kosztów realizacji zadań projektowych (zadania projektowe finansowane będą z budżetu projektu). Jedynymi kosztami szkoły będą np. koszty podróży służbowych nauczycieli, który będą uczestniczyć w szkoleniach lub innych spotkaniach związanych z zadaniami projektu.

W opisanej sytuacji należy “wprowadzić” do Formularza zgłoszeniowego dane nauczycieli, którzy na dzień 1.05.2023 r. są zatrudnieni w szkole.

Formalnie projekt jest realizowany od maja 2023 roku do  grudnia 2029 roku. 

Planowana innowacja pedagogiczna (programowa) nie zwiększy tygodniowego wymiaru godzinowego przedmiotu: informatyka (innych przedmiotów). Jeżeli chodzi o zajęcia pozalekcyjne z robotyki edukacyjnej i programowania, które będą realizowane w projekcie ich minimalny wymiar godzinowy w roku wynosi 30 godzin.

Szkoła podstawowa uczestnicząca w projekcie RaP STEAM nie będzie zobowiązana do przeprowadzania jakichkolwiek postępowań przetargowych. 

Lider projektu RaP STEAM  przekaże szkołom zestawy robotów edukacyjnych i laptopów, wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem technicznym oraz oprogramowaniem dopiero po przeprowadzeniu postępowania przetargowego na dostawę takiego sprzętu dla wszystkich szkół biorących udział w projekcie. 

Dlatego też, szkoły nie będą realizować samodzielnych zakupów sprzętu i pomocy dydaktycznych do swoich pracowni szkolnych w ramach projektu.

W pierwszej fazie realizacji projektu Lider projektu/Wnioskodawca nie przewiduje udzielenia wsparcia w postaci szkoleń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. 

Jednakże rozumiejąc komplementarność wzmocnienia szkół z zakresu programowania i robotyki edukacyjnej, będzie się starał objąć wsparciem również nauczycieli prowadzących kształcenie w klasach od I-III w późniejszym okresie realizacji projektu RaP STEAM.

Dane nauczycieli zbieranie podczas rekrutacji, miały na celu zdiagnozowanie skali zapotrzebowania i zainteresowania szkoleniami z robotyki i programowania. Było to niezbędne do przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu RaP STEAM.

Ostateczne zapisy nauczycieli wraz z przypisaniem do odpowiednich grup odbędą się po uruchomieniu rekrutacji na szkolenia. Planowany termin: koniec II kwartału 2024 r.

Ze względu na skalę (771 szkół) oraz szeroki zakres wsparcia w projekcie, przy udziale Partnera Wiodącego oraz Partnerów RaP STEAM, realizowane jest kilka zadań m.in.:

  • Opracowanie innowacji pedagogicznej z obudową metodyczno – dydaktyczną na lekcje informatyki i zajęcia pozalekcyjne z robotyki edukacyjnej.
  • Zakup wyposażenia do centrów szkoleniowych PZPW i Gminy Grodzisko Dolne niezbędnego do przeprowadzenia wsparcia dla nauczycieli i uczniów.
  • Zakup wyposażenia do pracowni szkolnych szkół podstawowych niezbędnego do wprowadzenia innowacji pedagogicznej na lekcjach informatyki oraz prowadzenia zajęć pozalekcyjnych.

Kolejnym krokiem, dla uczestników projektu, będzie podpisanie z organami prowadzącymi szkoły umowy w sprawie realizacji projektu RaP STEAM. Planowany termin: I kwartał 2024 r.

W formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM należy podawać dane w odniesieniu tylko do szkoły podstawowej.

W projekcie RaP STEAM mogą wziąć udział wszystkie szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne realizujące nauczanie w klasach 4 – 8 mające siedzibę na terenie województwa podkarpackiego. Jest to podstawowe kryterium wyboru szkół do projektu. 

Warunkiem udziału szkoły podstawowej w projekcie jest złożenie formularza zgłoszeniowego w wersji elektronicznej, za pośrednictwem systemu RSIO, indywidualnie przez szkołę oraz podpisanie z jej organem prowadzącym listu intencyjnego będącego deklaracją chęci przystąpienia szkoły/szkół do projektu.

Deklaracja ta zostanie przekazana organowi prowadzącemu po zamknięciu wstępnej rekrutacji szkół do projektu RaP STEAM oraz po przeanalizowaniu wszystkich zebranych formularzy.

Zgodnie z Regulaminem wstępnej rekrutacji szkół do projektu RaP STEAM szkoła zobowiązana będzie do wdrożenia innowacji pedagogicznej dot. nauczania dla przedmiotu – informatyka w klasach 4-8 rozważa się również inne przedmioty, np. technika…), zawierających treści dotyczące robotyki edukacyjnej i programowania, jak i również do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z tego zakresu.

Udział szkoły w projekcie nie spowoduje zwiększenia liczby godzin informatyki w szkole!

Wstępnie planuje się finansowane z budżetu projektu zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej z elementami programowania w grupach max. 16 uczniów (z różnych klas z przedziału: IV-VIII), w wymiarze min. 30 godzin rocznie dla 1 grupy uczniów, które prowadzone będą przez nauczyciela/i szkoły przeszkolonego/ych w ramach projektu z wykorzystaniem programu zajęć i materiałów metodyczno-dydaktycznych opracowanych/zakupionych w ramach projektu.

Wstępna rekrutacja szkół do projektu RaP STEAM ma charakter otwarty i niewiążący dla szkoły/organu prowadzącego. W następstwie rekrutacji wstępnej PZPW w Rzeszowie (Wnioskodawca) zbierze listy intencyjne/ deklaracje od organów prowadzących szkół. Ponadto na podstawie zebranych w wyniku rekrutacji danych, przygotuje wniosek o dofinansowanie projektu RaP STEAM. 

Potwierdzeniem zgłoszeń szkół do udziału w projekcie będzie podpisanie z Liderem projektu (Wnioskodawcą), przez organy prowadzące szkoły, umów o realizację projektu. Termin podpisania umów: III-IV kw. 2023 r.

Zgodnie z Regulaminem wstępnej rekrutacji szkół do projektu RaP STEAM szkoła zobowiązana będzie do oddelegowania w ramach projektu co najmniej 2 nauczycieli na szkolenie z nauczania robotyki z elementami programowania (w tym: wszyscy nauczyciele uczący informatyki w szkole, przynajmniej jeden nauczyciel, który nie uczy informatyki), zaangażowanie ich do realizacji działań projektu (wsparcie finansowane w ramach projektu).

Tak, nauczyciel informatyki, który jest zatrudniony w kilku szkołach wskazywany jest odrębnie przez każdą szkołę w formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM wraz z informacją o liczbie szkół, w których ten nauczyciel uczy.

W ramach projektu RaP STEAM planuje się finansowanie/refundowanie wynagrodzeń nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia pozalekcyjne z zakresu robotyki edukacyjnej z elementami programowania dla uczniów. Nauczycielom za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć będzie przysługiwać wynagrodzenie, jak za godziny ponadwymiarowe

Tak, wszystkie szkoły podstawowe realizujące nauczanie w klasach z przedziału 4-8.

Szkoła zobowiązana będzie do wdrożenia innowacji pedagogicznej, która zostanie opracowana w ramach projektu. Zakłada się, że PZPW w Rzeszowie (Wnioskodawca) opracuje/przygotuje innowację pedagogiczną dla szkół do końca 2023 r.

Jest tylko górne ograniczenie liczby uczniów w grupie na zajęciach pozalekcyjnych, które powinna realizować szkoła w projekcie.

Wstępnie planuje się finansowanie z budżetu projektu zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej z elementami programowania w grupach najwyżej 16 uczniów z różnych klas IV-VIII, w wymiarze minimum 30 godzin rocznie dla 1 grupy uczniów.

Warunkiem udziału szkoły w projekcie RaP STEAM jest złożenie za zgodą organu prowadzącego formularza zgłoszeniowego w wersji elektronicznej, za pośrednictwem systemu RSIO.

Ze względu na charakter rekrutacji (wstępna) forma wyrażenia zgody przez organ prowadzący jest dowolna (zgodnie z wewnętrznymi procedurami).

W wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostanie podpisany z organem prowadzącym list intencyjny będący deklaracją chęci przystąpienia szkoły/szkół do projektu.

Deklaracja ta zostanie przygotowana przez Lidera projektu i przekazana organowi prowadzącemu szkołę po zamknięciu wstępnej rekrutacji szkół i po przeanalizowaniu zebranych informacji przedstawionych przez szkoły w formularzach.

Ostatecznym potwierdzeniem udziału szkoły w projekcie będzie podpisanie z Liderem projektu przez organ prowadzący szkołę umowy o realizacji projektu.

W formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM należy podać dane dotyczące tylko szkoły podstawowej.

Warunkiem udziału szkoły w projekcie RaP STEAM jest złożenie za zgodą organu prowadzącego formularza zgłoszeniowego w wersji elektronicznej, za pośrednictwem systemu RSIO.

Ze względu na charakter rekrutacji (wstępna) forma wyrażenia zgody przez organ prowadzący jest dowolna (zgodnie z wewnętrznymi procedurami), jednakże szkoła podstawowa winna taką zgodę posiadać.

Warunkiem udziału szkoły w projekcie RaP STEAM jest złożenie za zgodą organu prowadzącego formularza zgłoszeniowego w wersji elektronicznej, za pośrednictwem systemu RSIO.

Ze względu na charakter rekrutacji (wstępna) forma wyrażenia zgody przez organ prowadzący jest dowolna (zgodnie z wewnętrznymi procedurami).

W wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostanie podpisany z organem prowadzącym list intencyjny będący deklaracją przystąpienia szkoły/szkół do projektu.

Deklaracja ta zostanie przygotowana przez Lidera projektu i przekazana organowi prowadzącemu szkołę po zamknięciu wstępnej rekrutacji szkół i po przeanalizowaniu zebranych informacji przedstawionych przez szkoły w formularzach.

Następnie, zostanie podpisana pomiędzy Liderem a organem prowadzącym umowa na realizację projektu.

Tak, pod warunkiem że jest nauczycielem, który może uczyć w klasach IV-VIII w szkole podstawowej.

Zajęcia pozalekcyjne w szkole podstawowej to zajęcia dydaktyczne odbywające się w szkole lub poza jej terenem niebędące częścią obowiązkowego programu szkolnego i mające charakter fakultatywny.

Jednym z warunków uczestnictwa uczniów szkoły podstawowej w zajęciach pozalekcyjnych jest wyrażenie na to zgody przez rodziców/opiekunów prawnych niepełnoletnich uczniów.

W tabeli II w punkcie 11 formularza zgłoszeniowego szkoły podstawowej do udziału w projekcie RaP STEAM, należy podać łączną liczbę uczniów szkoły biorących udział we wszystkich zajęciach pozalekcyjnych (różnych przedmiotów i u różnych nauczycieli), wg stanu na dzień 1.05.2023 roku.
W tabeli II w punkcie 12 formularza zgłoszeniowego szkoły podstawowej do udziału w projekcie RaP STEAM, należy podać łączną liczbę uczniów szkoły biorących udział we wszystkich zajęciach pozalekcyjnych z informatyki (u różnych nauczycieli), wg stanu na dzień 1.05.2023 roku.

Formularz zgłoszeniowy szkoły do projektu RaP STEAM należy wypełnić wyłącznie ELEKTRONICZNE za pomocą systemu RSIO. Na stronie projektu jest podany wzór formularza zgłoszeniowego tylko do wglądu.

  1. Umowa wynajmu nie będzie konieczna.
  2. Tak. Szkoła w opisanym przypadku może zgłosić się do projektu. 
  3. Za wniesienie wkładu własnego do projektu odpowiada Lider projektu/Wnioskodawca.Odrębną sprawą jest zatem kwestia ustalenia przez Lidera wkładu własnego z tytułu udostępnienia sali-pracowni szkolnej do prowadzenia w ramach projektu zajęć pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej i programowania dla uczniów klas 4-8.

W opisanej sytuacji należy “wprowadzić” do Formularza zgłoszeniowego dane nauczycieli, którzy na dzień 1.05.2023 r. są zatrudnieni w szkole.

Nie wszyscy nauczyciele przeszkoleni w projekcie Rap STEAM muszą prowadzić zajęcia z robotyki edukacyjnej z elementami programowania.

Jeśli natomiast nauczyciel będzie prowadził zajęcia pozalekcyjne dla uczniów w ramach projektu RaP STEAM, to wcześniej musi ukończyć szkolenie zorganizowane przez projekt.

Zdiagnozowana/prognozowana w formularzu zgłoszeniowym szkoły do projektu RaP STEAM, liczba uczniów szkoły, którzy będą zainteresowani udziałem w zajęciach pozalekcyjnych z robotyki edukacyjnej i programowania, realizowanych w ramach projektu może ulec zmianie.

Niemniej jednak szkoła w ramach projektu RaP STEAM zobowiązana będzie do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych z zakresu robotyki edukacyjnej i programowania dla uczniów.

Aby wycofać formularz zgłoszeniowy szkoły do projektu RaP STEAM, który został wcześniej wysłany i posiada status: jako złożony w systemie RSIO, szkoła powinna wysłać e-mail do administratora systemu na adres: pprajzner@ko.rzeszow.pl z prośbą o cofnięcie formularza do edycji.

Ważne! Wiadomość e-mail należy wysłać z adresu szkoły, który został podany w systemie RSIO.

Adres e-mail szkoły można sprawdzić w systemie RSIO poprzez kliknięcie w górnym pasku ikonę oznaczoną „Info”.

Udział w RaP STEAM jest dobrowolny. Zgodnie z założeniami projektu RaP STEAM planuje się objąć wsparciem minimum 635 szkół podstawowych realizujących nauczanie w klasach 4-8 z terenu województwa podkarpackiego. 635 – jest to minimum wystarczające do podjęcia realizacji ww. projektu. 

Jeśli po zweryfikowaniu zapisów Regulaminu wstępnej rekrutacji szkół do projektu RaP STEAM, w trakcie wstępnej rekrutacji dana szkoła oszacowała wysokie ryzyko niespełnienia warunków uczestnictwa w projekcie to rekomenduje się nieskładanie formularza zgłoszeniowego, tym samym nieprzystępowanie do projektu RaP STEAM. 

Powyższe – celem uniknięcia zwrotu nakładów poniesionych na szkołę w ramach projektu RaP STEAM, zgodnie z uregulowaniami prawnymi wynikającymi z umowy o realizację projektu z organem prowadzącym (Lider PZPW w Rzeszowie planuje podpisać z każdym organem prowadzącym szkołę umowę o realizację projektu).

W projekcie RaP STEAM szkoły podstawowe uczestniczące w projekcie otrzymają m. in. “zestawy robotyczne”, które będą zakupione w drodze postępowania przetargowego, zgodnie z prawem zamówień publicznych.

Decyzję w sprawie rodzaju wyposażenia do szkolnych pracowni podejmie Lider projektu, biorąc pod uwagę: wyniki wstępnej rekrutacji szkół, uwarunkowania projektu RaP STEAM, zapisy wniosku o dofinansowanie projektu współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w oparciu o przepisy prawa zamówień publicznych.

Wpływ na konkretny rodzaj dostarczonego sprzętu będą mieć także dostawcy, którzy podejmą się uczestniczyć w postępowaniu przetargowym zgodnym z prawem zamówień publicznych w którym sprzęt opisany zostanie w odniesieniu m. in. do jego parametrów użytkowo-funkcjonalnych.

Program innowacji pedagogicznej zostanie opracowany przez Lidera projektu/Wnioskodawcę dla przedmiotu: informatyka dla wszystkich zakresów nauczania i zajęć pozalekcyjnych. Zakłada się, że program ten będzie miał charakter ramowy. Program ten będzie mógł być przez nauczyciela modyfikowany lub rozszerzany.

Nie. Na tym etapie projektu RaP STEAM – Lider projektu/Wnioskodawca – PZPW w Rzeszowie nie prowadzi żadnej oficjalnej współpracy z żadnym dostawcą gotowych rozwiązań do pracowni robotycznych, w tym robotów edukacyjnych i oprogramowania do szkół w ramach projektu!

Dlatego prosimy szkoły o zwrócenie szczególnej uwagi na przedstawicieli prywatnych firm, którzy będą się kontaktować, w celu prezentacji nowoczesnych technologii dla szkół, w zakresie dotyczącym pracowni robotycznych w powiązaniu z projektem RaP STEAM.

Lider projektu RaP STEAM  przekaże szkołom zestawy robotów edukacyjnych i laptopów, wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem technicznym oraz oprogramowaniem dopiero po przeprowadzonym przez niego postępowania przetargowego na dostawę ww. sprzętu dla wszystkich szkół biorących udział w projekcie. 

Informacja o wybranym dostawcy sprzętu w ramach projektu RaP STEAM zostanie przekazana do szkół na późniejszym etapie.

Dlatego też, szkoły nie będą realizować samodzielnych zakupów sprzętu i pomocy dydaktycznych do swoich pracowni szkolnych w ramach projektu.

Nie znalazłeś odpowiedzi na pytanie?


Zachęcamy do kontaktu poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie.